Silniki liniowo obrotowe PR01

Technika Napędowa Silniki liniowo-obrotowe PR01

 

Silniki liniowo-obrotowe PR01

Silniki liniowo-obrotowe PR01 mogą być stosowane do realizacji dowolnej kombinacji ruchów liniowych i obrotowych. Kompaktowa obudowa zawiera zarówno elektromagnetyczny napęd liniowy jak i obrotowy napęd bezpośredni, każdy sterowany przez serwonapęd. Oznacza to, że sterownik może realizować wysoce dynamiczne sekwencje ruchów liniowo-obrotowych, które mogą być zaprogramowane jako zsynchroniczne lub całkowicie niezależne od siebie.

W zależności od wymagań, użytkownik może wybrać spośród różnych wielkości, które generują szczytowy moment obrotowy w zakresie od 1,5 do 8,9 Nm. Długości skoku do 300 mm zapewniają wystarczającą elastyczność w konkretnych zastosowaniach. Oprócz wersji standardowej rodzina produktów rozszerza się o warianty z przekładniami, wałami drążonymi i elementami ze stali nierdzewnej.

Cechy:

  • napęd bezpośredni liniowy i obrotowy
  • programowalne siły nacisku i momenty obrotowe
  • z przekładnią redukcyjną lub wałem drążonym
  • synchroniczne ruchy liniowe i obrotowe
  • dostępny w wersji ze stali nierdzewnej
  • prosta implementacja systemów zamykania i zakręcania

Dwa niezależne ruchy wykonywane przez jeden element

Jako innowacyjny element konstrukcyjny, silniki liniowo-obrotowe mogą być wykorzystywane do wykonywania złożonych zadań, takich jak gwintowanie, zamykanie, przenoszenie, układanie w stosy, wyrównywanie i wiele innych za pomocą tylko jednego elementu. Zwłaszcza karuzelowe wieloosiowe systemy zamykania mogą być wykonane kompaktowo i efektywnie z silnikami liniowo-obrotowymi LinMot.

Dzięki tej technologii silników, ruchy liniowe i obrotowe mogą być po raz pierwszy oddzielone od ruchu karuzeli. Teraz można realizować dowolne kombinacje ruchów liniowych i obrotowych. Profile ruchów, prędkości, obroty i siły nacisku lub momenty dokręcania mogą być określane arbitralnie i niezależnie od siebie. Podczas kontroli procesu można odczytać pozycję zakrętki w końcowej fazie ruch zamykania w celu wykrycia nieprawidłowo ustawionego osadzenia.

Te innowacyjne wieloosiowe systemy zamknięć pozwalają na proste zmiany produktu za jednym kliknięciem myszy. Użytkownik otrzymuje w sposób ciągły wszystkie krytyczne informacje zwrotne o parametrach, dzięki czemu ilość przestojów spowodowanych błędami jest znacznie zredukowana. W porównaniu z mechanicznymi systemami zamykania, rozwiązanie LinMot z silnikami liniowo-obrotowymi wymaga do 60% mniej czasu na proces zamykania.


silniki liniowo-obrotowe

Silniki standardowe

Standardowa wersja silnika liniowo-obrotowego zapewnia użytkownikowi szeroki zakres dostępnych długości skoku, sił nacisku i momentów obrotowych.

Cechy:

  • bezpośredni napęd liniowy
  • bezpośredni napęd obrotowy
  • niezależne ruchy liniowe i obrotowe
  • zintegrowane czujniki położenia
  • zintegrowany monitoring temperatury
  • programowalne profile ruchów i pozycji
  • programowalna siła nacisku
  • programowalny moment obrotowy

silniki z przekładnią

Silniki z przekładnią

Silnik liniowo-obrotowy z przekładnią umożliwia precyzyjne, dynamiczne pozycjonowanie nawet przy obciążeniach o dużym momencie bezwładności. Pobieranie i umieszczanie obciążeń poza osią obrotu jest klasycznym zastosowaniem dla tego typu silników. Dzięki temu nowemu elementowi konstrukcyjnemu można bardzo łatwo realizować dynamiczne i swobodnie programowalne ruchy małych stołów podziałowych z jednoczesnym ruchem obrotowym i pionowym.

Cechy:

  • niezależne ruchy liniowe i obrotowe
  • dla ruchów z dużym obciążeniem
  • do zastosowań z dużym momentem obrotowym
  • dostępne trzy przełożenia przekładni
  • szyny prowadzące do przenoszenia obciążeń poprzecznych

silniki z wałem drążonym

Silnik z wałem drążonym

Wał drążony ma centralny otwór przelotowy w swojej osi wzdłużnej. Pozwala to na rozszerzenie zakresu zastosowania silnika liniowo-obrotowego. Przez silnik może być przepuszczane sprężone powietrze, podciśnienie lub inne media.

Cechy:

  • wersja z wałem drążonym
  • średnica wewnętrzna 2,5 / 4,0 mm
  • proste zasilanie sprężonym powietrzem
  • możliwość rozbudowy do chwytaka próżniowego
  • może być połączony z chwytakiem pneumatycznym lub elektrycznym

silniki liniowo-obrotowe

Wariant INOX

Oprócz standardowych silników liniowo-obrotowych, seria PR01-84 obejmuje warianty ze stali chromowej. Kołnierz przedni i oś obrotowa są wykonane ze stali chromowej. Oś obrotowa jest uszczelniona przed stojanem. Dzięki temu technologia liniowo-obrotowa może być stosowana również w przemyśle spożywczym i chemicznym.

Cechy:

  • części końcowe i wał wykonane są ze stali nierdzewnej EN 1.4404 / AISI 316
  • higieniczna konstrukcja
  • odporny na środki czyszczące
  • optymalny do stosowania z produktami spożywczymi
  • optymalny do stosowania w przemyśle chemicznym
  • z wymiennymi łożyskami ślizgowymi

Darmowe oprogramowanie

Filmiki instruktażowe

Webinary

Katalogi

Szkolenia

Wsparcie techniczne