Silniki liniowo-obrotowe PR01
Silniki liniowo-obrotowe PR01 mogą być stosowane do realizacji dowolnej kombinacji ruchów liniowych i obrotowych. Kompaktowa obudowa zawiera zarówno elektromagnetyczny napęd liniowy jak i obrotowy napęd bezpośredni, każdy sterowany przez serwonapęd. Oznacza to, że sterownik może realizować wysoce dynamiczne sekwencje ruchów liniowo-obrotowych, które mogą być zaprogramowane jako zsynchroniczne lub całkowicie niezależne od siebie.
W zależności od wymagań, użytkownik może wybrać spośród różnych wielkości, które generują szczytowy moment obrotowy w zakresie od 1,5 do 8,9 Nm. Długości skoku do 300 mm zapewniają wystarczającą elastyczność w konkretnych zastosowaniach. Oprócz wersji standardowej rodzina produktów rozszerza się o warianty z przekładniami, wałami drążonymi i elementami ze stali nierdzewnej.
Cechy:
- napęd bezpośredni liniowy i obrotowy
- programowalne siły nacisku i momenty obrotowe
- z przekładnią redukcyjną lub wałem drążonym
- synchroniczne ruchy liniowe i obrotowe
- dostępny w wersji ze stali nierdzewnej
- prosta implementacja systemów zamykania i zakręcania
Dwa niezależne ruchy wykonywane przez jeden element
Jako innowacyjny element konstrukcyjny, silniki liniowo-obrotowe mogą być wykorzystywane do wykonywania złożonych zadań, takich jak gwintowanie, zamykanie, przenoszenie, układanie w stosy, wyrównywanie i wiele innych za pomocą tylko jednego elementu. Zwłaszcza karuzelowe wieloosiowe systemy zamykania mogą być wykonane kompaktowo i efektywnie z silnikami liniowo-obrotowymi LinMot.
Dzięki tej technologii silników, ruchy liniowe i obrotowe mogą być po raz pierwszy oddzielone od ruchu karuzeli. Teraz można realizować dowolne kombinacje ruchów liniowych i obrotowych. Profile ruchów, prędkości, obroty i siły nacisku lub momenty dokręcania mogą być określane arbitralnie i niezależnie od siebie. Podczas kontroli procesu można odczytać pozycję zakrętki w końcowej fazie ruch zamykania w celu wykrycia nieprawidłowo ustawionego osadzenia.
Te innowacyjne wieloosiowe systemy zamknięć pozwalają na proste zmiany produktu za jednym kliknięciem myszy. Użytkownik otrzymuje w sposób ciągły wszystkie krytyczne informacje zwrotne o parametrach, dzięki czemu ilość przestojów spowodowanych błędami jest znacznie zredukowana. W porównaniu z mechanicznymi systemami zamykania, rozwiązanie LinMot z silnikami liniowo-obrotowymi wymaga do 60% mniej czasu na proces zamykania.
Silniki standardowe
Standardowa wersja silnika liniowo-obrotowego zapewnia użytkownikowi szeroki zakres dostępnych długości skoku, sił nacisku i momentów obrotowych.
Cechy:
- bezpośredni napęd liniowy
- bezpośredni napęd obrotowy
- niezależne ruchy liniowe i obrotowe
- zintegrowane czujniki położenia
- zintegrowany monitoring temperatury
- programowalne profile ruchów i pozycji
- programowalna siła nacisku
- programowalny moment obrotowy
Silniki z przekładnią
Silnik liniowo-obrotowy z przekładnią umożliwia precyzyjne, dynamiczne pozycjonowanie nawet przy obciążeniach o dużym momencie bezwładności. Pobieranie i umieszczanie obciążeń poza osią obrotu jest klasycznym zastosowaniem dla tego typu silników. Dzięki temu nowemu elementowi konstrukcyjnemu można bardzo łatwo realizować dynamiczne i swobodnie programowalne ruchy małych stołów podziałowych z jednoczesnym ruchem obrotowym i pionowym.
Cechy:
- niezależne ruchy liniowe i obrotowe
- dla ruchów z dużym obciążeniem
- do zastosowań z dużym momentem obrotowym
- dostępne trzy przełożenia przekładni
- szyny prowadzące do przenoszenia obciążeń poprzecznych
Silnik z wałem drążonym
Wał drążony ma centralny otwór przelotowy w swojej osi wzdłużnej. Pozwala to na rozszerzenie zakresu zastosowania silnika liniowo-obrotowego. Przez silnik może być przepuszczane sprężone powietrze, podciśnienie lub inne media.
Cechy:
- wersja z wałem drążonym
- średnica wewnętrzna 2,5 / 4,0 mm
- proste zasilanie sprężonym powietrzem
- możliwość rozbudowy do chwytaka próżniowego
- może być połączony z chwytakiem pneumatycznym lub elektrycznym
Wariant INOX
Oprócz standardowych silników liniowo-obrotowych, seria PR01-84 obejmuje warianty ze stali chromowej. Kołnierz przedni i oś obrotowa są wykonane ze stali chromowej. Oś obrotowa jest uszczelniona przed stojanem. Dzięki temu technologia liniowo-obrotowa może być stosowana również w przemyśle spożywczym i chemicznym.
Cechy:
- części końcowe i wał wykonane są ze stali nierdzewnej EN 1.4404 / AISI 316
- higieniczna konstrukcja
- odporny na środki czyszczące
- optymalny do stosowania z produktami spożywczymi
- optymalny do stosowania w przemyśle chemicznym
- z wymiennymi łożyskami ślizgowymi